به توکل نام اعظمت

آخرین بخش کتاب مدیر مدرسه را با هم میخوانیم:

تا دو روز بعد که موعود احضار بود اصلا از خانه در نیامدم. نشستم و ماحصل حرفهایم را روی کاغذ آوردم. حرفهایی که با همه‌ی چرندی ، هر وزیر فرهنگی می‌توانست با آن یک برنامه‌ی هفت ساله برای کارش بریزد. سر ساعت معین رفتم به دادگستری. اطاق معین و بازپرس معین. در را باز کردم و سلام، و تا آمدم خودم را معرفی کنم و احضاریه را دربیاورم یارو پیش‌دستی کرد و صندلی آورد و چای سفارش داد و « احتیاجی به این حرف ها نیست و قضیه کوچک بود و حل شد و راضی به زحمت شما نبودیم... » که عرق سرد بر بدن من نشست. چاییم را که خوردم روی همان کاغذهای نشاندار دادگستری استعفا نامه‌ام را نوشتم و به نام همکلاسی پخمه‌ام که تازه رئیس فرهنگ شده بود دَم در پست کردم.

یاعلی

یک شهیر ادبیات ترک + امتحان امروز ، شنبه

اورهان پاموک نویسنده و رمان نویس معاصر اهل کشور ترکیه و برنده جایزه نوبل ادبیات است.

او در سال 2006 چنین جایزه‌‌ی ارزشمندی را کسب کرد.

پاموک در ترکیه نویسنده‌ای بسیار نامدار است. آثار او پیش از دریافت جایزه نوبل ادبیات به ۴۶ زبان و پس از آن به ۵۶ زبان ترجمه شده‌است. وی متولد سال 1952 میلادی می‌باشد.

http://www.orhanpamuk.net/images/cust_images/080907182101.gif

+ اولین رمانش آقای جودت و پسران را که حکایت خانواده‌ای پرتعداد است سال ۱۹۸۲ نوشت و جوایز ملی ارهان کمال و کتاب سال را برایش به ارمغان آورد.

+ پاموک بعد از انتشار رمان قلعه سفید کرسی تدریس ادبیات داستانی را در دانشگاه کلمبیا پذیرفت و به همراه همسرش از ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۸ مقیم نیویورک شد.

+ این رمان و تقریباً به همه زبان‌های اروپایی ترجمه شد. او در این رمان رفاقت یک دانشمند عثمانی را با برده‌ای رومی روایت کرده‌است.

+ اوج شهرت پاموک زمانی بود که رمان نام من سرخ را در سال ۱۹۹۸ منتشر کرد و انبوهی از جوایز ادبی در کشورهای مختلف را برایش به ارمغان آورد.

++ سال ۲۰۰۲ رمان برف را منتشر کرد . این رمان جزء 10 رمان برتر جهان است.

در ادامه مطلب چند عکس از او را می‌توانید ببینید.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

+ حسابان عالی! انصافا به جز یکی دوتا سوال همش آسون بود. تو هر دو صفحه و آخرشون یه سوال خیلی قشنگ و مفهومی گذاشته بودن. دستت درد نکنه طراح عزیز!

البته شنیدم تا دیشب سوال حسابان 4 تا غلط داشته که همون دیشب به همه اعلام کردن و درست کردنش.

+ زیستو شنیدم سخت بوده. چه جوری بوده بچه ها؟

+ امروز دیگه آخر تقلب بودا یعنی!

خدایا! بگیر از من ، آنچه را که تو را از میگیرد.

لینک پاسخ حسابان

لینک پاسخ زیست


ادامه نوشته

اندر حکایت شتر ... !

شتر (!) حيوان صبوري است
هميشه آدم را از وسط صحرا عبور مي دهد.
هر چند كه مي داند در صحرا چيزي نيست
او هميشه دلش مي خواهد بپرسد:
مگر در صحرا چه چيزي است،
كه آدم هميشه مي خواهد از وسط آن بگذرد؟ 
          

اما او اين سوالش را نمي پرسد،

چون شتر حيوان صبوري است !

***

+ اندر فواید شترداشتن ( مجموعه 3 جلدی ریاضیات مهندس مهربان !!! ) همین بس که فرمود :


گر شتر داری برو تست تلفیقی بزن

تستِ آسان، تستِ مشکل، یا خَفن!

می برندی این کتاب از شرق و غرب

از جنوب و از شمال و از خَتَن

چون بخوانی این نوشتارِ سمین

می بری بهره زِ هَر سود و ثَمن

در نمانی در قضایای حساب

تستِ جامع، حجمِ کم ، جلدِ حَسَن ...          (شعر از آرش)


++ امروز به من ثابت شد که ۲۰۱۲دنیا تموم نمیشه
اخه یه چیپس خریدم انقضاشو نوشته بود ۲۰۱۵!

++ سوار یه سیستم صوتی شدم طرف روش پراید بسته بود!

++ گوگل جان!

ای دانایِ توانا

بذار حداقل ۲ تا حرف از نوشتمو تایپ کنم بعد حدس بزن!!!

آبرو حیثیتم رفت جلو بابام!!!

(لامصب یه چیزایی هم حدس میزنه که ... ! )

علی زیبایی هر سرنوشت است ، اگر الگو شود عالم بهشت است

«BABALAR GUNLARIZ GUZAL OLSUN»


+ عنکبوت به ترکی : هورومچک

از هوورمک ( تقریبا بافتن و نه دقیقا اون ) میاد. احسنت به اونایی که درست گفتن.

سعی کنیم ترکی رو بیشتر بدونیم !

فرهنگ و دانشگاه چه می‌کنند ؟

از نظر فرهنگ ، ما درست به علف خودرو می‌مانیم. زمینی باشد و دانه‌ای از جایی دم باد ، یا بر منقار پرنده‌ای ، بر آن بیفتد و باران هم کمک بدهد تا چیزی بروید. درست همینجور. یک حیات نباتی، آن هم به تصادف رها شده و خودرو. مدرسه به هر طریق که بدانیم می‌سازیم، برای بالا بردن قیمت اراضی اطراف مدرسه، یا به قصد تظاهر ، یا به عنوان رد مظالم، آن‌چه فلان قلدر در یک حادثه سیاسی به یغما برده، یا به کوشش صادق اهالی یک آبادی، یا به وقف ثلث اموال فلان مرحوم. به هر صورت مدرسه که ساخته شد شاخه‌ای از شاخه‌های شکننده‌ی تشکیلات فرهنگ به آن می‌رسد؛ آن هم با چه دوندگی‌ها و دردسرها. هیچ نقشه‌ای از پیش نیست. یا این‌که کجا چه نوع مدرسه‌ای لازم است و چه مدارسی تفننی است. توجه به کمیت، هنوز مسلط بر عقول فرهنگ است و هدف نهایی فرهنگ؟ گفتم غرب‌زده پروردن. یا تعیین ارزش استخدامی تحصیلات به دست مردمی که فقط می‌توانند خواراک آینده تشکیلات اداری باشند و برای ارتقا به هر مقامی ، محتاج یک دیپلم‌اند. مدارسی که همه نوعش را داریم : مذهبی‌اش را و اسلامی‌اش را و ایتالیایی‌اش را و آلمانی‌اش را. مدارسی که نیمچه روحانی می‎پرورد و طلاب علوم دینی. مدارس فنی داریم، و حرفه‌ای داریم و خیلی انواع دیگر؛ اما هیچ جا ثبت و ضبط نیست که حاصل این‌همه تنوع چیست؟ و این همه مدارس چرا هست؟ و چه می‎پرورد؟ و پرورده‌های هر کدام ، پس از ده سال چه‌کاره‍ اند؟ نفس(خود-اصالت) تنوع ، اگر به معنی تقسیم کار و جواب‌دهنده‌ به تنوع و ذوق و سلیقه و توانایی و درک مردم باشد، بسیار مفید است و خود، آخرین علامت آزادی‌ است؛ اما تنوع کار مدارس ما نوعی خودرویی است ....

اما به هر صورت، سالی در حدود هفتصد هزار دیپلمه داریم و بگرد تا بگردیم ... خوارک آینده همه‌ی ناراحتی ها و عقده‌ها و بحران‌ها و احتمالا قیام‌ها، آدم های بی‌ایمان، خالی از شور و شوق، آلت بی‌اراده‌ی حکومت‌ها، همه سازش کار و ترسو و بی‌کاره!

( از نوشته های جلال آل احمد - غرب‌زدگی )

------------------------------------------------

+1 دارم میمیرم از خستگی ....

+2 کسی میدونه اسم ترکی عنکبوت چیه ؟ حتما نظر بدین ببنیم کی میدونه .

جبر ، اول ابتدایی ؛ زمین ، المپیاد !!!

جبر رو انقد آسون داده بودن که نگو ... اصلن امسال کلن همگی تصمیم گرفتن یه حال توپ واسمون بدن !

ولی دیده ها و شنیده ها حکایت از آزمون المپیاد امروز میکنه !

همه داشتن از زمین ناله میکردن !

مرد/زن حسابی این چه وضعه سوال گرفتنه ؟ ... تو کنکور انقد سوال ریز و تسبر نمیدن که تو دادی ...

حیف که فیل ترینگ دستمو بسته ...

به قول یکی که حج رفته بود : ددن سوملی دی ولی حیف مکه الیمی کسیب !

--------------------------------------------------------------

سوال : پیشینه تحصیلی ما چه تاثیری در نتیجه کنکور سراسری دارد ؟

+ بر اساس مصوبه های جاری ، سوابق تحصیلی باید در نتایج آزمون سراسری داوطلبان اعمال شود . نحوه محاسبه آن هم بدین صورت است که 25 درصد کل نمره کنکور را نمره تراز شده‌ی امتحانات نهایی تشکیل میدهد ( هر درس برای خودش ) .

اگر دیپلم شما با گروه آزمایشی کنکورتان تطابق داشته باشد ، مثلا دیپلم تجربی داشته باشید و در کنکور تجربی شرکت کنید ، تاثیر نمره‌ی دروس امتحان نهایی سوم ، درست مانند نقش این دروس در زیرگروه ها خواهد بود . به عنوان مثال ، درس زمین شناسی در کنکور سراسری برای زیرگروه 1 ( یعنی رشته های پزشکی و دندان پزشکی ) ضریب صفر دارد و نمره امتحان نهایی این درس نیز برای این زیر گروه ، نقشی نخواهد داشت . ولی در زیرگروه 3 ( یعنی رشته زمین شناسی ) درس زمین شناسی ضریب 4 دارد . بنابراین نمره امتحان نهایی این درس برای این زیرگروه با ضریب 4 اعمال میشود .

همان‌طور که گفته شد قرار بوده معدل امتحانات نهایی سال سوم تاثیری در نمرات کنکور نداشته باشد ؛ بلکه نمره دروس در امتحان نهایی ، با توجه به تاثیرشان در زیرگروه ها ، نقش 25 درصدی را تعیین می کنند ولی با همه این حرف ها ، تاکنون این مصوبه درست و حسابی عملی نشده است ! اگر هم عملی بشود ( در آینده ) زیاد نگران نمره های کم خود نباشید . زیرا به فرض محال اگر همه نمره های شما صفر هم باشد ، باز هم می‌توانید حتی رتبه تک رقمی کسب کنید .

کلید جبر و احتمال

کلید زمین شناسی

بازم آره.....

سلام به همه ي خوبا

آخيييييييييييش فعلا پنج روزي از امتحان اينا خبري نيست تا يه نفس راحتي بكشيم. امتحانامو تا اينجا عالي دادم به جز هندسه كه 5/19 ميگيرم. (پارازیت مدیر : بابا تعریف ... بابا نمره ! )اميدوارم بعد از اينم همين طوري باشه. همون طوري كه حميدرضا هم گفت: فيزيكمون مفهومي بود و بقيه شون هم چرت و پرت بودن. سرتونو درد نيارم. يه داستان جالبي رو يه جايي خوندم گفتم بد نباشه شما هم بخونينو جالبه بخونيد.

جواب جامع و كامل

جواب يك دانشجوي دانشگاه واشنگتن به يك سوال امتحان شيمي آنچنان جامع بود كه توسط استادش در شبكه ي اينترنت پخش شده و دست به دست مي گردد( نمونه اش همين خود ما) و خواندنش بسيار جالب است( بخونيد متوجه مشييد كه فوقالعاده است)

سوال : آيا جهنم اگزوترم( دفع كننده گرما) است يا اندوترم( جذب كننده گرما)؟

اكثر دانشجويان براي ارايه پاسخ خود به قانون "بويل-ماريوت" متوسل شده بودند كه مي گويد: در يك سيستم بسته، حجم و فشار گازها به هم رابطه ي مستقيم دارند.

اما يكي از دانشجويان چنين نوشت:

اول بايد فهميد كه حجم جهنم چگونه در اثر گذشت زمان تغيير مي كند. براي اين كار احتياج به تعداد ارواحي داريم كه به جهنم فرستاده مي شوند. گمان مي كنم همه قبول داشته باشيم كه يك روح وقتي وارد جهنم شد، آن را دوباره ترك نمي كند. پس روشن است كه تعداد ارواحي كه جهنم را ترك مي كنند برابر است با صفر.

براي مشخص كردن تعداد ارواحي كه به جهنم فرستاده مي شوند، نگاهي به انواع و اقسام اديان رايج در جهان مي كنيم. بعضي از اين اديان مي گويند اگر كسي از پيروان آنها نباشد، به جهنم مي رود، از آنجايي كه بيشتر از يك مذهب چنين عقيده اي را ترويج مي كند و هيچ كس هم به بيشتر از يك مذهب باور ندارد، مي توان استنباط كرد كه همه ي ارواح به جهنم فرستاده مي شوند.

با در نظر گرفتن آمار تولد نوزادان و مرگ و مير مردم در جهان، متوجه ميشويم كه تعداد ارواح در جهنم مرتب بيشتر مي شود. حالا مي توانيم تغيير حجم جهنم را بررسي كنيم:

طبق قانون "بويل-ماريوت" بايد تحت فشار و دماي ثابت با ورود هر روح به جهنم، حجم آن افزايش يابد. اينجا دو موقعيت ممكن وجود دارد:

1-   اگر جهنم آهسته تر از ورود ارواح به آن منبسط شود، دما و فشار به تدريج بالا خواهند رفت تا جهنم منفجر شود.

2-   اگر جهنم سريع تر از ورود ارواح به آن منبسط شود؛ دما و فشار به تدريج پايين خواهند آمد تا جهنم يخ بزند.

اما راه حل نهايي را مي توان در گفته ي همكلاسي ام" ترزا " يافت كه مي گويد: " مگه جهنم يخ بزنه كه با تو ازدواج كنم!" از آنجايي كه تا امروز اين افتخار نصيب من نشده و احتمالا هم هرگز نخواهد شد پس نظريه ي دوم اشتباه است؛ يعني جهنم هرگز يخ نخواهد زد و اگزوترم است.

تنها جوابي كه نمره ي كامل را دريافت كرد، همين جواب بود.

تا بعد از امتحانات باي

آی یاپشیـــــــــــــــیـر اللــــــــــه !!!

بابا بی خیال ... از بس درس خوندیم ....

آی یاپیشـــــــیر .... آی یاپیشـــــــــــــیــر .....

بازی angry birds space رو عشقه !     ای میچسبه ....

نسخه جدید بازی ، در فضا / خیلی خیلی قشنگتره ، از قبلیا ... (مرسی poem ! )

به قول یکی از یولداشلار .... من نا بدبخــتـــــــــــــــــــــــــــم !!!

مذخرف ترین امتحان ممکن همین زبان فارسی امروز بود .

از همین جا به طراح میگم خیلی بی‌مزه و مسخره ای ... شیرین چای !

البته آسون بودا ، ولی آشغال بود سوالاش .

^^^^

وقتی یک جرعه آب صلواتی

عطش را می خشکاند

دیگر به من چه که کوکا، خوشمزه تر از پپسی است

^^^^

اگرچه هوای جهان توفانی است

سازمان هواشناسی

همیشه گزارش معتدل به دنیا می دهد

و خواب خوشی را

برای شنوندگان

آرزو می کند

کلید تصحیح زبان فارسی



موفقیت بزرگ مبتکر  تبریزی

+ کامران رحمتی شادباد دانشجوی مقطع دکترای سازه های هیدرولیکی دانشگاه تبریز

بهترین مخترع سال 2012 جهان شد .

کامران رحمتی شادباد دانشجوی مقطع دکترای سازه های هیدرولیکی دانشگاه تبریز

+ او با ارایه طرح نانوآسفالت خود ترمیم گر ضدترک، از طرف آیتکس به این عنوان دست یافت.

+ این مسابقات با حضور 800 اختراع از کشور های برتر جهان، 28 تا 30 اردیبهشت در کوالالامپور برگزار شد .

+ او درباره ی اختراعش گفت : قبل از اینکه ترک خیابان پیش رفته و بزرگ شود، آسفالت به صورت خودکار شروع به ترمیم قسمت ترک خورده می‌کند و این امر باعث ایجاد سطح صاف می‌شود؛ ضمن اینکه آسفالت تولید شده ضدیخ است و کاربرد وسیعی در مناطق سردسیر و یخبندان دارد.

+ این ابداع سال پیش مدال نقره مسابقات و نمایشگاه بین المللی اختراعات سئول و جایزه ویژه‌ی وزارت علوم تایوان را کسب کرد و با حمایت مالی شهرداری تبریز اکنون درحال اجراست.

«YASHASIN TURK OGHLU»

++ امتحان فیزیک امسال نسبتا مفهومی تر شده بود و از سوال های ساده محاسباتی خبری نبود!

++ یه سوال غلط هم پیدا کردیم ! سوال 5 (ترمودینامیک) نمودارش غلط بود . من هی با ورقه داشتم ور میرفتم ، خدای من پس این چرا نمودارش غلطه ؟ نکنه من دارم اشتباه میکنم ! با همون راه غلط نوشتم ولی اینم نوشتم که سوال غلطه ! اگه دقت نمیکردی اصلا معلوم نبود که نمودار اشتباهه .

++ کلید تصحیح فیزیک 3 رشته ریاضی

++ کلید تصحیح فیزیک 3 رشته تجربی

معجزه در ماه آخر

امید به موفقیت های بزرگ ، آدم را بزرگ می‌کند .

کلید های تصحیح و یک کلام حرف حساب

+ هندسه 2 رو کمی راحت داده بودن ، ولی انصافا خیـــــــلی زیاد بود . من دقیقا 6 صفحه نوشتم !

+ شنیدم ریاضی 3 تجربی رو کمی پیچونده بودن . سوالاشو دیدم به نظرم راحت اومد .

+ بعد این بعد از هر امتحان کلید تصحیح سوالا رو میذارم رو وبلاگ . 

- کلید تصحیح هندسه 2 . کلیک فرمو !

- کلید تصحیح ریاضی 3 . کلیک فرمو !

++ دوستانی که خیلی خیلی غلط میکنن (!) و اسم یکی دیگه رو جعل میکنن خیلی stupid تشریف دارن.

++ دوستان عزیزی که نمیخوان اسمشون مورد تجاوز قرار بگیره لطف کنن تو قسمت ایمیل یه نشونی از خودشون بذارن تا بفهمیم کسی سر کارمون نذاشته . این وبلاگ جای سوء استفاده نیست !

+ یه عکس جالب از لورل و هاردی در ایام خوش پیری ...

عکس لورل و هاردی در زمان پیری  www.taknaz.ir

++ دوستون دارم لاپار لاپار ...

کیفیت

درباره کیفیت محصولات و استاندارد‌های کیفیت در ژاپن بسیار شنیده‌ایم. این داستان هم که در مورد شرکت کامپیوتری IBM اتفاق افتاده ، در نوع خود شنیدنی است:

چند سال پیش ، شرکت IBM تصمیم گرفت که تولید یکی از قطعات کامپیوترهایش را به ژاپنی ها بسپارد . در مشخصات تولید محصول نوشته بود :

« سه قطعه معیوب در هر هزار قطعه تولیدی قابل قبول است. »

هنگامی که قطعات تولید شدند و برای IBM فرستاده شدند ، نامه ای همراه آنها بود با این مضمون :

« مفتخریم که سفارش شما را سر وقت آماده کرده‌ و تحویل می‌دهیم. برای آن سه قطعه معیوبی هم که خواسته بودید ، خط تولید جداگانه‌ای درست کردیم و آنها را ساختیم! امیدواریم این کار رضایت شما را فراهم سازد. »

+ امتحان آسون بود.

+ سوالات و کلید آزمون دین و زندگی 3 . اینجا کلیک کن.